Pokud si kupující objednal zboží na dobírku a zásilku si nevyzvedl, jedná se o porušení zákona, konkrétně § 2118 zákona č. 89/2012 Sb., který jasně říká, že „Kupující zaplatí kupní cenu a věc převezme“.
Situace, kdy si kupující zásilku nepřevzal, neznamená, že ji kupující stornoval nebo že odstoupil od kupní smlouvy. Nevyzvednuté dobírky naopak znamenají hrubé porušení kupní smlouvy dle § 2118, odst. 1, zákona č. 89/2012 Sb. občanský zákoník.
„Tím, že zákazník odmítne balík převzít, nezačíná automaticky plynout lhůta pro odstoupení od smlouvy. Zákazník tedy bude muset zaplatit. Má ale ještě stále možnost od smlouvy odstoupit. Smluvní pokutu a úroky z prodlení nebo kompenzaci poštovného však bude muset zaplatit v každém případě, tato povinnost se odstoupením od smlouvy neruší.“
CHCI VÍCE INFORMACÍ.
JAK TO BUDE PROBÍHAT PO ODESLÁNÍ TOHOTO FORMULÁŘE.
E-mailem Vám zašleme přehledné informace o tom, jak celý proces vymáhání pohledávek za nepřevzaté dobírky funguje a odkaz pro registraci.
Po registraci obdržíte v SMS přihlašovací údaje.
Po přihlášení nejdříve podle návodu doplníte VOP na svém eshopu a potom již jen předáváte data (vyplníte připravenou excel tabulku a nahrajete, nebo data zadáte přímo do tabulky na stránce).